3 Women

Picture

Πίσω από το ψηλό κορμί της και την ευγενική μορφή της Ε. κρύβεται μια βαθειά ριζωμένη αβεβαιότητα για το πώς ο κόσμος την αντιλαμβάνεται και τη βλέπει. Από μικρή της ασκούσαν γοητεία τα έντονα χρώματα σε ρούχα και έπιπλα. Είχε ανάγκη να εκφράζει με χρώματα το πώς ένιωθε, όπως κάποια κωμικά sitcom που χρειάζονται το laugh track για να σου θυμίζουν το σημείο που πρέπει να γελάσεις. Η κλίση της στις ξένες γλώσσες δεν της έχει φανεί πουθενά χρήσιμη, όμως πάντα ήθελε να είχε γεννηθεί Γαλλίδα. Η Ε. όταν βγαίνει έξω φοράει πάντα ένα μακρύ κεντημένο φουλάρι και πάντοτε νιώθει την ίδια παράλυση επιλογών σχετικά με το ποτό που θα επιλέξει να παραγγείλει. Έχει μια περιέργεια για τα ζώα, ιδίως τα πολύ μικρά αλλά όχι με τη σαχλή εμμονή των φιλόζωων. Προτιμάει να ξεχνιέται καθώς τα παρατηρεί να παίζουν και να χαμογελάει. Η Ε. έχει ελάχιστα κοσμήματα, όμως είναι όλα αγαπημένα και έχουν μια ιστορία από πίσω τους – άλλωστε τα έχει αγοράσει όλα μόνη της. Θα ήθελε να μπορεί να χορεύει αλλά δεν νιώθει καθόλου ευλύγιστη. Η τρυφερότητα και η καλοσύνη της μπλοκάρουν όταν προσπαθεί να συμπεριφερθεί ερωτικά, νιώθει σχεδόν εκτεθειμένη αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να δείξει εμπιστοσύνη. Δεν έχει σκοτεινές φαντασιώσεις. Στο μυαλό της, οι εραστές κυλιούνται με αργές κινήσεις σε σατέν υφάσματα. Θέλει να κάνει κάτι για να βελτιώσει τη γκρίζα ατμόσφαιρα του διαμερίσματος του κατά δεκαπέντε χρόνια μεγαλύτερου συντρόφου της, ο οποίος είναι συγγραφέας – χωρίς να έχει εκδώσει τίποτα- και που έχει σχεδόν μόνιμα ένα τσιγάρο στα χείλη του. Από θαύμα δεν έχει κάψει το απεριποίητο και άγριο μούσι του. Όλοι συμφωνούν πως την έχει δεδομένη αλλά αυτή στωικά παραμένει στο πλάι του για χρόνια και δεν χολοσκάει να διεκδικήσει συναισθηματική ανταπόδοση. Τις νύχτες, για να την πάρει ο ύπνος, φτιάχνει με τη φαντασία της το μικρό πέτρινο σπίτι που θέλει κάποτε να αποσυρθεί.

Εδώ και λίγα χρόνια η Ζ. έχει μετακομίσει στο daydreaming των βορείων προαστίων, αφήνοντας πίσω της το ταλαιπωρημένο κέντρο. Θα έπρεπε να είναι πολύ τσαντισμένη με την απόφαση των γονιών της αλλά για κάποιο λόγο δεν έχει οργή μέσα της για κανέναν. Η Ζ. πάντα ζούσε σε μια δική της διάσταση αλλά δεν ήταν ποτέ weirdo. Είναι ισορροπημένη και οργανωτική αλλά ταγμένη στον κόσμο της απειθαρχίας. Αν είχε πλήρη συνείδηση των ικανοτήτων της θα έχανε μεγάλο μέρος της γοητείας -ή μάλλον της περιέργειας- που ασκούσε σε όσους είχαν την υπομονή να ασχοληθούν μαζί της. Όχι άδικα, καθώς έχει έναν ολότελα δικό της τρόπο να βλέπει τα πράγματα που μοιάζει καμιά φορά ανησυχητικός. Δεν έδινε ποτέ δεκάρα για τα trend της μόδας, ούτε θα δώσει ποτέ. Αν και ξέρει να μαγειρεύει πολλά -κυρίως παραδοσιακά- φαγητά, το διαιτολόγιό της θα μπορούσε να αποτελείται μόνο από φρούτα. Η Ζ. είναι από τους ανθρώπους που ελέγχουν απόλυτα τις αντοχές και τις δυνάμεις τους. Είναι παράξενο που μπορεί να κοιμηθεί 13 ώρες και να μείνει ξύπνια για τρεις νύχτες με την ίδια άνεση. Κανένας άνδρας δεν την έχει κοιτάξει ποτέ στα μάτια για να της πει ερωτικά λόγια. Αν και έχει καλοσχηματισμένο κορμί, τίποτα πάνω της δεν θυμίζει αυτό που εκλαμβάνουμε ως «όμορφο». Ελάχιστα την αφορά να βρει ερωτική χημεία με κάποιον ή τουλάχιστον έτσι λέει σε όλους. Είναι άλλωστε από αυτές τις γυναίκες που ζουν διαρκώς και με άνεση μονόπλευρους και ανομολόγητους έρωτες χωρίς να ξέρει κάτι διαφορετικό. Όσο υψηλή ευαισθησία κι αν έχει σε θέματα αισθητικής, άλλη τόση ανοχή έχει στην ανθρώπινη ασχήμια. Αν υπήρχε μια δουλειά που θα έκανε με πάθος θα ήταν να γράφει παραμύθια ή να διακοσμεί κοινόχρηστους χώρους. Ενώ δεν της φαίνεται καθόλου, αγαπάει τα μεγάλα και φαντασμαγορικά θεάματα όπως την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχει βαρεθεί το ποδήλατο με το οποίο κινείται εδώ και χρόνια αλλά δεν έχει χρόνο και χρήματα να πάρει μηχανή. Μπορεί όμως και να το αναβάλει γιατί κατά βάθος φοβάται την ταχύτητα και το ρίσκο.

Υπήρξε μια εποχή που η Σ. άνοιγε τη πόρτα της και έβγαινε έξω χωρίς να το σκεφτεί και πάντα έβρισκε τον τρόπο να καταλήγει στα μέρη που τα ενδιαφέροντα πράγματα θα συνέβαιναν. Δεν υπήρξε ποτέ party animal ή rock’n’roll queen και δεν κυνηγούσε ποτέ τον φωτεινό προβολέα. Είχε όμως το έμφυτο χάρισμα να βρίσκεται στο μέρος που θα φιλοξενούσε το πιο ενδιαφέρον συμβάν της πόλης, να επιλέγει ενστικτωδώς τα αυθόρμητα κοσμικά events και να είναι παρούσα σε περιστατικά που θα γεννούσαν τους πιο παράδοξους αστικούς μύθους. Πλέον, τίποτα δεν τη συνδέει με εκείνο το κορίτσι που χόρευε σαν τρελό στα αλαφιασμένα rave πάρτι στα χωράφια της Αττικής. Ήταν πάντα χαρισματική η Σ. Και διατηρεί ακόμη τα όμορφα χαρακτηριστικά της. Με το ανεπαίσθητο χαμογελάκι της μπορούσε εύκολα να γοητεύσει οποιονδήποτε. Κοιτούσε τα πράγματα με λαχτάρα, σαν να θέλει να αποθηκεύσει τις εικόνες. Στη πραγματικότητα δεν κρατούσε πολλά στη μνήμη της και ακόμη λιγότερα ένιωθε πραγματικά. Από μικρή είχε μια ανεξήγητη σχέση αγάπης με τη Μαφάλντα γιατί έβρισκε μια τραγικότητα στο σκίτσο της. Αν της δίνονταν η ευκαιρία να ζήσει κάπου στο εξωτερικό θα επέλεγε το Τόκυο. Ο Ασιατικός κώδικας αισθητικής κούμπωνε με ένα μεταφυσικό τρόπο μέσα της. Συνήθως επιλέγει να πίνει κάποιο κοκτέιλ, με βάση το αν τη γοητεύει το χρώμα του ή το ποτήρι που σερβίρεται και όχι απαραίτητα η γεύση του. Η Σ επένδυσε όλο της το “είναι” σε έναν άνθρωπο μέχρι που ήρθε η τραυματική πρόσκρουση. Η πτήση προσγειώθηκε ανώμαλα στο έδαφος μετά από μια εξαετία γεμάτη κενά αέρος και ακραίες καιρικές συνθήκες. Από τότε, η Σ. είναι μόνη της και έχει περάσει ολόκληρες βδομάδες κλειδωμένη σπίτι της. Πλέον, σπάνια βγαίνει από το εξοπλισμένο και hi-tech διαμέρισμά της. Έχει δυο laptop και ένα i-pad. Η ώρα είναι περασμένες τρεις. Μέσα στη νύχτα η Σ. μετράει τα dm σβήνει παλιά private messages, ταξινομεί τα email στο inbox, κάνει update στο λογισμικό και μετράει τα αναπάντητα sms της ημέρας. Κάποτε, τέτοια ώρα, μετρούσε τ’ άστρα.

 

*Οι φωτογραφίες είναι από την ομώνυμη ταινία του Robert Altman

Advertisements

About InfluencesOnly

a television version of a person with a broken heart
This entry was posted in Interlude. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s