Plastic Ono Man

Τις τελευταίες μέρες είδα μαζεμένα τα τρία σημαντικά ντοκιμαντέρ που έχουν γυριστεί για το πρόσωπο του John Lennon. To “Imagine” του 1988, το “The US vs John Lennon” του 2006 και το πρόσφατο “LennonNYC” του 2010. Κανένα από τα τρία δεν λέει κάτι καινούριο για τον Lennon, τουλάχιστον για όσους είναι ορκισμένοι fan των Beatles (όπως εγώ) και για όσους έχουν διαβάσει τα βιβλία και τις βιογραφίες των fab four.

Βλέποντάς τα μαζεμένα, επιβεβαίωσα στο μυαλό μου κάποια πράγματα και τα παραθέτω σαν 20 facts τα οποία νομίζω πως πρέπει να θεωρούμε δεδομένα.

  • Είναι ο μόνος μουσικός στην ιστορία που πέρασε τα 30 και μπορεί να ανταγωνιστεί τον Michael Jackson σε ψυχολογικά προβλήματα, σε ανασφάλειες, σε διαταραγμένη σεξουαλική ζωή και σε αφέλεια που τον καθιστά εύκολη λεία για manipulation.
  • Ο ίδιος είχε απόλυτη συναίσθηση του ότι ήταν μέτριος σαν μουσικός και μέχρι το θάνατό του μάχονταν τη θεοποίηση στο πρόσωπό του, το καλλιτεχνικό status που έφτασε χάρη στη μεταφυσική χημεία με τον Paul, με ένα δεν-με-καταλαβαίνετε-γι’ αυτό-να-πάτε-να-γαμηθείτε attitude.
  • Για την υπόλοιπη καριέρα του θα προσπαθούσε με το ζόρι να ξαναφτιάξει με τραγικά αποτελέσματα αυτή τη χημεία με τη Yoko, τώρα με το άλλοθι του «απόλυτου έρωτα».
  • Η παθολογική εμμονή του με την παρουσία της Yoko στο πλάι του, ήταν η μόνη ασπίδα απέναντι στην ανέραστη φύση του, την αδυναμία του να ποθήσει, να επικοινωνήσει και να καταλάβει τις γυναίκες.
  • Αν δεν υπήρχε ο Paul McCartney η Yoko δεν θα είχε κανένα ρόλο και καμία σημασία για τον Lennon. (Ήταν ο μόνος Beatle που δεν πήγε σε συναυλία των Wings ενώ αποκτούσε κάθε κυκλοφορία και παρακολουθούσε κάθε δραστηριότητα του Paul)
  • Στη Νέα Υόρκη βρήκε το σπίτι του γιατί ήταν η μήτρα των διανοούμενων. Όχι γιατί ένιωσε το «κάλεσμα» της μητρόπολης, αλλά γιατί τον έκανε να ξεχάσει τις λαϊκές ρίζες του απ’το Liverpool και την βαθύτατη αμορφωσιά του.
  • Οι αναφορές του σε τρίτα πρόσωπα (εκτός της Yoko) σε όλες ανεξαιρέτως τις συνεντεύξεις του είναι στα όρια του διεστραμμένου που έχει γενική άγνοια σε βαθμό απελπισίας.
  • Το τραγούδι-επίθεση στον Paul με τίτλο How Do You Sleep, είναι ότι πιο αρρωστημένο έχει γράψει ένας (αυτοαποκαλούμενος) πρέσβης της ιδέας του love and peace. Έλα όμως που όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος.
  • Τα solo τραγούδια του είναι τόσο αυτοαναφορικά και τόσο αδέξια βγαλμένα μέσα από την επιρροή του ψυχαναλυτή του που γίνονται σχεδόν ενοχλητικά. Αντικειμενικά μετά το 71’ όσα στέκονται στο πέρασμα του χρόνου είναι όσα ανήκουν στην κατηγορία “soft piano ballad” και δεν έχουν τη λέξη Yoko στον τίτλο.
  • Ο γραφικός πολιτικός ακτιβισμός του και οι αντιπολεμικές διαμαρτυρίες του στα κρεβάτια ήταν το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του flower power.
  • Το Wedding Album και το Two Virgins είναι ότι χειρότερο κυκλοφόρησε σε album οποιοσδήποτε μουσικός παγκοσμίως.
  • Κάθε rock’n’roll τραγούδι που ηχογράφησε ήταν κάτω του μετρίου. Ειδικότερα οι συνεχείς απόπειρές του να μιμηθεί τον Elvis είναι πλήρως αποτυχημένες και τον εκθέτουν.
  • Κάθε solo δίσκος που ηχογράφησε είναι μετριότατος με αποκορύφωμα το κύκνειο άσμα του “Double Fantasy” που δεν είναι τίποτα περισσότερο από απαράδεκτο.
  • Το body language στην «ιστορική» φωτογράφιση για το Rolling Stone λίγο πριν το θάνατό του είναι σχεδόν οδυνηρό να το παρατηρείς.
  • Η όλη παραφιλολογία γύρω από το «Lost Weekend» είναι κλειδί κατανόησης της παθολογίας του Lennon και των μακιαβελικών τακτικών της Yoko η οποία είναι το mastermind πίσω από αυτή τη σκοτεινή περίοδο.
  • Κατά τη διάρκεια του «Lost Weekend», που απογαλακτίστηκε από τη Yoko και είχε για παλλακίδα την κλώνο της May Pang, έγραψε ξανά μουσική και έκανε reach out σε φίλους και συνεργάτες και ξαναβρήκε μια πτυχή του εαυτού του.
  • Την πιο τρομακτική στιγμή που θα στεκόταν ξανά στα πόδια του, και θα ήταν ανεξάρτητος και ελεύθερος άνθρωπος, η κλινική κατάθλιψή του και η αυτοκαταστροφή του χτύπησαν κόκκινο. Παρεπιπτώντος δεν πρέπει να υπήρξε ούτε μια ολόκληρη ώρα που ο Lennon ήταν απόλυτα sober.
  • Τη μέρα που ξαναβγήκε στη σκηνή και αποθεώθηκε ξανά ως καλεσμένος του Elton John και λίγες μέρες πριν τη προγραμματισμένη (πρώτη) επίσκεψη του στον Paul μετά από χρόνια, η Yoko με αδιανόητα διαολεμένο timing απέλυσε την «υπάλληλό» της May Pang, και εμφανίστηκε στα καμαρίνια για να τον μαζέψει από τον «κόσμο εκεί έξω».
  • Για να εξιλεωθεί για την απόπειρα ωρίμανσης, ο John έγινε housewife για την υπόλοιπη ζωή του πλένοντας πιάτα, διαφημίζοντας την πλασματική ευτυχία του, έχοντας όμως αποκτήσει χιλιάδες ψυχολογικά προβλήματα και ένα υπόκωφο death wish από το οποίο λυτρώθηκε δια χειρός ενός παρανοϊκού.
  • Κανένα συγκρότημα στην ιστορία της μουσικής δεν μπορεί να δει ούτε με κιάλια το εκτόπισμα και την αξία των Beatles. Ο Lennon και ο McCartney είναι χωρίς αμφιβολία το σπουδαιότερο συνθετικό δίδυμο του 20ου αιώνα.

Advertisements

About InfluencesOnly

a television version of a person with a broken heart
This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

One Response to Plastic Ono Man

  1. Chris says:

    Ouaou!
    Skliri kritiki, polu diaforetikes apopseis apo osa stereotupa gnorizoume mesa apo tin istoria.
    Eite sumfonei kaineis eite oxi, kai auto to keimeno sou exei graftei me prosoxi meta apo skepsi kai prosferete gia kouventa. Kati pou den mporo na po gia polla keimena pou diavazo teleftaia.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s